Wil jij met jouw organisatie een waardevolle en unieke positie innemen op de zakelijke markt? In deze opleiding NIMA B Business Marketing leer je een strategisch beleid om te zetten naar een sterk operationeel tactisch B2B-marketingplan. Je gaat niet alleen je eigen organisatie analyseren, maar ook de markt en het gedrag van consumenten. Ook leer je meteen hoe je dit plan op professionele en overtuigende wijze presenteert aan je organisatie. Doordat de opleiding een praktijk- en resultaatgerichte focus heeft, zie je direct de resultaten in je werk. Zo haal jij het waardevolste B2B-marketingdiploma van Nederland.
Education Partner van NIMA
Wij zijn door het Nederlands Instituut voor Marketing (NIMA) benoemd als Education Partner. NIMA is de beroepsvereniging voor marketing, communication en sales. Hierdoor ben je ervan verzekerd dat ons NIMA B Business Marketing voldoet aan de eisen van NIMA. Door deze samenwerking kunnen wij je ideaal voorbereiden op de officiële NIMA-examens. Dit doen we met succes, want in de afgelopen jaren zijn er tienduizenden studenten door ons opgeleid. Dit komt door onze praktijkgerichte aanpak, waarbij de docenten de theorie vertalen naar praktische kennis en vaardigheden die je direct in je eigen praktijk kunt toepassen. Met een van onze NIMA-opleidingen maak je dus duidelijk de juiste keuze.
Wat leer je?
- Je bent bekend met de laatste trends en ontwikkelingen op het gebied van bedrijfsgeoriënteerde marketing
- Je kunt op basis van een in- en externe analyse en passende bedrijfsgeoriënteerde marketingstrategie ontwikkelen
- Je weet een marketingstrategie te vertalen naar een operationeel marketingplan
- Je kunt de onderdelen van de marketingmix binnen een bedrijfsgeoriënteerde omgeving succesvol implementeren
- Je kunt tijdens het live businesscaseweekend een actueel marketingvraagstuk analyseren en in groepsverband oplossen
Doelgroep
Je hebt al een aantal jaar ervaring als marketeer in een B2B-omgeving of bent medeverantwoordelijk voor het commerciële beleid van bijvoorbeeld een product of merk. Met deze opleiding versterk en update je je marketingkennis en -ervaring en professionaliseer je je verder als B2B-marketeer.
Doel en opzet NIMA B Business Marketing
Je ontwikkelt je tot digital marketingspecialist door middel van 2 modules. Het programma van NIMA is hybride, wat betekent dat de opleiding bestaat uit 10 klassikale bijeenkomsten en een online omgeving waarin je op eigen gelegenheid kan oefenen met de stof. Tijdens vragenuurtjes staat je docent klaar om vragen over deze e-learning of stof te beantwoorden. Je gaat je verdiepen in de ondernemingsstrategie, de markt en de in- en externe factoren van marketing. Ook is er aandacht voor businessmarketing. Je werkt toe naar een operationeel marketingplan waarbij je een voorstel doet voor een bedrijfsproces op basis van de sterkten en zwakten van de organisatie en de kansen en bedreigingen vanuit de omgeving.
Vooropleiding
Er zijn geen verplichte toelatingseisen voor het programma en het examen. Kennis van NIMA A Marketing is een pre.
Voorbereiding en studiebelasting
Ongeveer 3-5 uur per bijeenkomst.
NLQF kwalificatie
Deze NIMA-opleiding is ingeschaald op niveau 6 van het NLQF (vergelijkbaar met Bachelorniveau).
Het Nederlands Kwalificatieraamwerk NLQF geeft duidelijkheid en zekerheid over het niveau van kwalificaties. Als werknemer kun jij aantonen wat je waard bent op welk niveau. Als werkgever geeft het inzicht in het niveau van werknemers en de waarde die hun kwalificaties hebben, vergeleken met andere kwalificaties. Hierdoor kun je de juiste mensen aannemen en de juiste scholing bieden. Het NLQF kent 8 niveaus en beschrijft per niveau de bijbehorende kennis en vaardigheden en de mate van verantwoordelijkheid en zelfstandigheid.
Met deze inschaling haal jij dus een waardevol diploma op aantoonbaar NLQF 6-niveau.