Menu

SRM Online Communicatieadviseur B

Vakopleiding op B-niveau - 9 maanden

Vakgebied

Opleidingsniveau

HBO-programma

Erkenning

NVAO geaccrediteerd

Meer informatie

Download brochure

Wil je dit met iemand delen?

Mail door
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

Ben je net gestart als online communicatieadviseur of heb je de ambitie om online communicatieadviseur te worden? Of ben je op zoek naar een opleiding die je helpt om de online aspecten van het communicatievak beter te beheersen? Kies dan voor deze uitdagende vakopleiding van onze businesspartner SRM. Tijdens deze opleiding leg je het fundament onder al je online communicatie-inspanningen doordat de nadruk op praktisch uitvoerbare inzichten ligt, waarmee je direct aan de slag kunt. De bijeenkomsten worden verzorgd door de beste praktijkprofessionals uit het werkveld van online marketing en zo leer je het vak uit eerste hand. Je leert verschillende methoden toepassen, zoals: analytics, SEO, customer journey, social media, contentstrategie, conversion optimalisatie en online advertising. Je groeit als adviseur met je kennis van de online mogelijkheden en de toepassing van data binnen je adviezen. Na afloop sta je sterker in je vak en ben je bekend met de belangrijkste ontwikkelingen in de online wereld.

Je resultaat

  • Je kent de vele online middelen die ter beschikking staan en kunt hier effectief mee werken
  • Je kunt door de lens van online communicatie complexe vraagstukken vertalen naar hanteerbare adviezen
  • Je hebt inzicht in de laatste stand van zaken, tips, tools en methoden binnen de online wereld
  • Je kunt aan de hand van data kritisch kijken naar een online communicatieaanpak en je kunt deze van verbeterpunten voorzien
  • Je weet hoe je de online ervaring voor je doelgroep verbetert op de online kanalen die de organisatie beheert
  • Je kunt met een strategische bril kijken naar content die mensen raakt en bijblijft
  • Je weet hoe je beter vindbaar en zichtbaar wordt voor je doelgroep

Doelgroep

Deze opleiding is uitermate relevant voor iedereen die regelmatig te maken heeft met het geven van communicatieadvies. Met deze unieke opleiding zorg je voor meer impact van je adviezen. Je ontwikkelt je tot de sparringpartner voor online specialisten.

Deze opleiding wordt verzorgd op B-niveau, hét niveau voor de medior communicatieprofessional. Je wilt je van communicatiemedewerker op niveau A verder ontwikkelen tot communicatieprofessional op niveau B. Na het succesvol afronden van deze opleiding kun je naast op operationeel niveau ook op tactisch niveau binnen je organisatie opereren.

Aanpak

Tijdens de opleiding wordt een stevig fundament gelegd op het gebied van online communicatie, zodat je actief leert inspelen op de snel veranderende online wereld. Door een stevige basis van inzichten en kennis weet je trends op waarde te schatten en kun je veel beter inspelen op de vele updates waar je mee geconfronteerd wordt. Je leert strategische keuzen maken die door hun flexibiliteit niet snel achterhaald raken. Alle belangrijke onderwerpen komen hierbij aan bod, waaronder analytics, contentstrategie en online advertising. Je ontwikkelt vaardigheden om je organisatie zo goed mogelijk te laten inspelen op de wensen en het gedrag van de doelgroepen. Bovendien ontwikkel je je adviesvaardigheden, zodat je complexe communicatievraagstukken kunt vertalen naar overtuigende adviezen. Daarbij word je begeleid door een van de beste professionals uit de communicatiesector, die jou de fijne kneepjes van het vak leert.

Studieprogramma
Studieprogramma
Studieprogramma
Studieprogramma
Studieprogramma

Programma

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Google Analytics Advanced

(1 dag)

  • Doelen, doelgroepen en KPI’s
  • Structuur Analytics account
  • Van data naar inzichten
  • Wat kan er wel en niet in Google Analytics
  • SEO-rapportages
  • Aangepaste rapportages

Google Ads Advanced

(1 dag)

  • Strategisch opzetten van campagnes
  • Optimaliseren van kwaliteitsscore van advertenties en zoekwoorden
  • Cross-device campagnes optimaliseren
  • Geavanceerde targeting
  • Biedstrategieën
  • Meten en optimaliseren
  • Sturen op de juiste KPI's

Search Engine Optimization Advanced

(1 dag)

  • Actuele ontwikkelingen op het gebied van SEO
  • Contentoptimalisatie
  • Geavanceerde linkbuilding
  • SEO-strategie opzetten en uitvoeren
  • Meten is weten
  • ROI van SEO

Online Advertising Advanced

(3 dagen)

  • Trends en ontwikkelingen in online advertising
  • Customer journey en touchpoints
  • Social, Programmatic, SEA, display, enzovoort
  • Inzichten verzamelen over doelgroep, het targeten aan de hand van de juiste info
  • Opzet, meten en bijsturen van online advertising campagnes
  • Budgetteren van online advertising campagnes
  • Het opstellen van een briefing voor het advertising/reclamebureau

Conversion Optimization Advanced

(3 dagen)

  • Mogelijkheden en valkuilen van CRO
  • De rol van conversieoptimalisatie (CRO) binnen het strategisch perspectief
  • CRO-methodieken
  • CRO-piramide
  • Optimaliseren voor mobiel gebruik
  • Online persuasion
  • Tools voor CRO
  • Juiste KPI’s gebruiken
  • Meetpunten identificeren voor verbetering van de customer journey
  • Usability
  • Analyseren van webdata en testresultaten

Customer Journey

(1 dag)

  • Customer journey en customer experience
  • Customer journey mapping
  • Doelgroepanalyse
  • Persona's, segmenten en gedragsdoelgroepen
  • Analyse en optimalisatie
  • Touchpoints en kanalen

Contentstrategie

(1 dag)

  • Contentstrategie en doelgroepen
  • Aansluiten contentstrategie op marketingstrategie
  • Integratie van contentstrategie met andere online marketingonderdelen
  • Contentcreatie
  • KPI's voor content
  • Contentkalender en planning
  • Wet- en regelgeving, waaronder auteursrecht

Social Media Strategie

(3 dagen)

  • Aanpak en structurele inzet van social media
  • Do's en don'ts in social media
  • Risico's
  • Social-mediadoelen voor de organisatie
  • Kernwaarden en tone of voice van de organisatie
  • Communitymanagement
  • Social business
  • Leidraad intern beleid

Professioneel Adviseren

(3 dagen)

  • De rol van de adviseur
  • Adviescompetenties en -stijlen
  • Context van het advies
  • Adviesrollen
  • Fases in het adviesproces
  • Omgaan met weerstand
  • Effectief beïnvloeden

Integrale eindopdracht

(1 bijeenkomst van 3 uur)
Je rondt deze opleiding af met een eindopdracht.

Examen en diploma

Je rondt deze opleiding af met een integrale eindopdracht, waarmee je aantoont dat je het geleerde kunt toepassen binnen je eigen praktijkomgeving. Wanneer je deze met succes hebt afgerond, ontvang je het zeer gewaardeerde diploma 'SRM Online Communicatie Adviseur B'.

Lesplanning
Lesplanning
Lesplanning
Lesplanning
Lesplanning
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie

Kosten

Lesgeld: € 4.450,-
Studiemateriaal: € 188,50
Eindopdracht: € 210,-
Reprorechten: € 15,-
Locatie- en arrangementskosten: zie onderstaande toelichting.

Locatie- en arrangementskosten

NCOI Opleidingen regelt tijdens uw opleiding onbeperkt koffie, thee en water. In het dagarrangement is ook een uitgebreide lunch inbegrepen. De arrangementskosten bedragen € 25,-(excl. btw) per dag of € 5,50 (excl. btw) per avond. Als dat expliciet vermeld staat, brengen wij ook locatiekosten in rekening. De locatiekosten bedragen € 29,50 (excl. btw) per dag of € 10,- per avond (excl. btw).

Reprorechten en hand-outs

Voor alle opleidingen brengen wij de kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening. Dat is een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw). 

Fiscaal voordeel

Betaalt u de opleiding of training zelf dan kunt u maximaal € 15.000,- aan opleidingskosten aftrekken van uw inkomstenbelasting. Klik hier voor meer informatie.

Btw

Kiest u voor wettelijk erkend onderwijs, MBO-niveau 2, 3 of 4, Associate degree, HBO Bachelor of een volledige Master, dan bieden wij deze opleiding altijd vrijgesteld van btw aan. De overige opleidingen en trainingen zijn in beginsel belast met 21% btw. 

Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaalt u uw opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%. 

Studie-, trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 9% btw. 

Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen. 

SRM Online Communicatieadviseur B

Vakopleiding op B-niveau - 9 maanden

Vakgebied

Opleidingsniveau

HBO-programma

Erkenning

NVAO geaccrediteerd

Meer informatie

Download brochure

Wil je dit met iemand delen?

Mail door

Heeft u vragen?

Onze deskundige opleidingadviseurs zijn telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08.30 tot 17.00 en via WhatsApp op werkdagen tussen 10:00 en 16:00.
Virtual classroom en e-learning NCOI

Virtual classroom en e-learning

Om verspreiding van het coronavirus tegen te gaan hebben veel onderwijsinstellingen tijdelijk de deuren van hun leslocaties gesloten. Ook bij NCOI Opleidingen heeft jouw gezondheid en die van onze medewerkers de allerhoogste prioriteit. Maar onze opleidingen gaan wel gewoon van start. Je kunt daarbij kiezen uit 2 varianten: de klassikale variant (tijdelijk via virtual classroom) of de e-learning variant met switchgarantie.

Studiegids 2019-2020 NCOI

Vraag de studiegids 2019-2020 aan

Wilt u nog beter worden in uw werk? Doorgroeien naar een hogere functie? Of bent u toe aan een carrièreswitch? Als de grootste opleider van werkend Nederland bieden wij opleidingen op ieder niveau in vrijwel elke branche. Dankzij onze maximale flexibiliteit, praktijkgerichte opleidingen, topdocenten uit de praktijk en leslocaties door heel Nederland is er altijd wel een opleiding die bij u en uw situatie past. Vraag nu de gratis studiegids 2019-2020 aan.

Contact NCOI

Opleidingsadvies op maat?

Onze deskundige opleidingsadviseurs zijn telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08.30 tot 17.00 en via WhatsApp op werkdagen tussen 10:00 en 16:00.