Menu

SRM Online Communicatieadviseur B

Vakopleiding op B-niveau - 9 maanden

Opleidingsniveau

HBO-programma

Erkenning

NVAO geaccrediteerd

Meer informatie

Download brochure

Wil je dit met iemand delen?

Mail door

Incompany volgen?

Meer informatie

Fiscale scholingsaftrek

Meer informatie
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

Ben je net gestart als online communicatieadviseur of heb je de ambitie om online communicatieadviseur te worden? Of ben je op zoek naar een opleiding die je helpt om de online aspecten van het communicatievak beter te beheersen? Kies dan voor deze uitdagende vakopleiding van onze businesspartner SRM. Tijdens deze opleiding leg je het fundament onder al je online communicatie-inspanningen doordat de nadruk op praktisch uitvoerbare inzichten ligt, waarmee je direct aan de slag kunt. De bijeenkomsten worden verzorgd door de beste praktijkprofessionals uit het werkveld van online marketing en zo leer je het vak uit eerste hand. Je leert verschillende methoden toepassen, zoals: analytics, SEO, customer journey, social media, contentstrategie, conversion optimalisatie en online advertising. Je groeit als adviseur met je kennis van de online mogelijkheden en de toepassing van data binnen je adviezen. Na afloop sta je sterker in je vak en ben je bekend met de belangrijkste ontwikkelingen in de online wereld.

Je resultaat

Je kent de vele online middelen die ter beschikking staan en kunt hier effectief mee werken. Ook kun je door de lens van online communicatie complexe vraagstukken vertalen naar hanteerbare adviezen. Je hebt inzicht in de laatste stand van zaken, tips, tools en methoden binnen de online wereld. Je kunt aan de hand van data kritisch kijken naar een online communicatieaanpak en je kunt deze van verbeterpunten voorzien. Tevens weet je hoe je de online ervaring voor je doelgroep verbetert op de online kanalen die de organisatie beheert. Je kunt met een strategische bril kijken naar content die mensen raakt en bijblijft en je weet hoe je beter vindbaar en zichtbaar wordt voor je doelgroep.

Doel en opzet

Tijdens de opleiding wordt een stevig fundament gelegd op het gebied van online communicatie, zodat je actief leert inspelen op de snel veranderende online wereld. Door een stevige basis van inzichten en kennis weet je trends op waarde te schatten en kun je veel beter inspelen op de vele updates waar je mee geconfronteerd wordt. Je leert strategische keuzen maken die door hun flexibiliteit niet snel achterhaald raken. Alle belangrijke onderwerpen komen hierbij aan bod, waaronder analytics, contentstrategie en online advertising. Je ontwikkelt vaardigheden om je organisatie zo goed mogelijk te laten inspelen op de wensen en het gedrag van de doelgroepen. Bovendien ontwikkel je je adviesvaardigheden, zodat je complexe communicatievraagstukken kunt vertalen naar overtuigende adviezen. Daarbij word je begeleid door een van de beste professionals uit de communicatiesector, die jou de fijne kneepjes van het vak leert.

Leerlijn

Welke opleidingen of trainingen heb je nodig om je ambities waar te maken? Of je je nu verder wilt ontwikkelen binnen je huidige functie of juist wilt doorgroeien naar een hoger niveau, in dit handige overzicht zie je welke opleiding of training het beste past bij jouw wensen en behoeften en hoe je persoonlijke leerlijn eruitziet.

Download je leerlijn: Communicatieprofessional

Klassikaal of virtual classroom

Je kunt dit programma klassikaal volgen op een locatie naar keuze. Onze leslocaties zijn gevestigd door heel Nederland. Geef je de voorkeur aan lessen op vaste tijden, met een docent én digitaal? Dan biedt virtual classroom je de uitkomst. Voor meer informatie over onze opleidingsvarianten, zie de pagina Opleidingsvarianten op onze website.

Doelgroep

Deze opleiding is uitermate relevant voor iedereen die regelmatig te maken heeft met het geven van communicatieadvies. Met deze unieke opleiding zorg je voor meer impact van je adviezen. Je ontwikkelt je tot de sparringpartner voor online specialisten.

Deze opleiding wordt verzorgd op B-niveau, hét niveau voor de medior communicatieprofessional. Je wilt je van communicatiemedewerker op niveau A verder ontwikkelen tot communicatieprofessional op niveau B. Na het succesvol afronden van deze opleiding kun je naast op operationeel niveau ook op tactisch niveau binnen je organisatie opereren.

Studieprogramma
Studieprogramma
Studieprogramma
Studieprogramma
Studieprogramma

Programma

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Kick-off/Integrale eindopdracht

(1 bijeenkomst van 3 uur)

  • Uitleg van de opzet van de opleiding en de eindopdracht
  • Onderwerpkeuze eindopdracht
  • Informatie over individuele begeleiding

Google Analytics Advanced

(1 dag)

  • Doelen, doelgroepen en KPI’s
  • Structuur Analytics-account
  • Van data naar inzichten
  • Wat kan er wel en niet in Google Analytics
  • SEO-rapportages
  • Aangepaste rapportages

Google Ads Advanced

(1 dag)

  • Strategisch opzetten van campagnes
  • Optimaliseren van kwaliteitsscore van advertenties en zoekwoorden
  • Cross-device campagnes optimaliseren
  • Geavanceerde targeting
  • Biedstrategieën
  • Meten en optimaliseren
  • Sturen op de juiste KPI's

Search Engine Optimization Advanced

(1 dag)

  • Actuele ontwikkelingen op het gebied van SEO
  • Contentoptimalisatie
  • Geavanceerde linkbuilding
  • SEO-strategie opzetten en uitvoeren
  • Meten is weten
  • ROI van SEO

Integrale eindopdracht

(1 bijeenkomst van 3 uur)

  • Onderwerpkeuze integrale eindopdracht
  • Voortgang integrale eindopdracht
  • Voorbereiden eindopdracht met examencoach

Online Advertising Advanced

(3 dagen)

  • Trends en ontwikkelingen in online advertising
  • Customer journey en touchpoints
  • Social, Programmatic, SEA, display, enzovoort
  • Inzichten verzamelen over doelgroep, het targeten aan de hand van de juiste info
  • Opzet, meten en bijsturen van online advertising campagnes
  • Budgetteren van online advertising campagnes
  • Het opstellen van een briefing voor het advertising/reclamebureau

Conversion Optimization Advanced

(3 dagen)

  • Mogelijkheden en valkuilen van CRO
  • De rol van conversieoptimalisatie (CRO) binnen het strategisch perspectief
  • CRO-methodieken
  • CRO-piramide
  • Optimaliseren voor mobiel gebruik
  • Online persuasion
  • Tools voor CRO
  • Juiste KPI’s gebruiken
  • Meetpunten identificeren voor verbetering van de customer journey
  • Usability
  • Analyseren van webdata en testresultaten

Customer Journey

(1 dag)

  • Customer journey en customer experience
  • Customer journey mapping
  • Doelgroepanalyse
  • Persona's, segmenten en gedragsdoelgroepen
  • Analyse en optimalisatie
  • Touchpoints en kanalen

Contentstrategie

(1 dag)

  • Contentstrategie en doelgroepen
  • Aansluiten contentstrategie op marketingstrategie
  • Integratie van contentstrategie met andere online marketingonderdelen
  • Contentcreatie
  • KPI's voor content
  • Contentkalender en planning
  • Wet- en regelgeving, waaronder auteursrecht

Social Media Strategie

(3 dagen)

  • Aanpak en structurele inzet van social media
  • Do's en don'ts in social media
  • Risico's
  • Social-mediadoelen voor de organisatie
  • Kernwaarden en tone of voice van de organisatie
  • Communitymanagement
  • Social business
  • Leidraad intern beleid

Integrale eindopdracht

(1 bijeenkomst van 3 uur)

  • Voortgang integrale eindopdracht
  • Voorbereiden eindopdracht met examencoach
  • Begeleiding door examencoach

Examen en diploma

Je rondt deze opleiding af met een integrale eindopdracht, waarmee je aantoont dat je het geleerde kunt toepassen binnen je eigen praktijkomgeving. Wanneer je deze met succes hebt afgerond, ontvang je het zeer gewaardeerde diploma 'SRM Online Communicatie Adviseur B'.

Lesplanning
Lesplanning
Lesplanning
Lesplanning
Lesplanning

Opleidingsvarianten

  • Duur van de opleiding: 9 maanden
  • Varianten: Dag
  • Dag: 14 dagen van 09.30 uur tot 16.30 uur en 3 bijeenkomsten van 3 uur
  • E-learning: Afstandsstudie met contact en begeleiding op afstand
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie

Kosten

Lesgeld: € 4.599,-
Studiemateriaal: € 215,-
Eindopdracht: € 210,-
Reprorechten: € 15,-
Locatie- en arrangementskosten: zie onderstaande toelichting.

Wil jij een kostenoverzicht in jouw mailbox ontvangen?
Kostenoverzicht aanvragen

Locatie- en arrangementskosten

NCOI Opleidingen regelt tijdens uw opleiding onbeperkt koffie, thee en water. In het dagarrangement is ook een uitgebreide lunch inbegrepen. De arrangementskosten bedragen € 25,-(excl. btw) per dag of € 5,50 (excl. btw) per avond. Als dat expliciet vermeld staat, brengen wij ook locatiekosten in rekening. De locatiekosten bedragen € 29,50 (excl. btw) per dag of € 10,- per avond (excl. btw).

Reprorechten en hand-outs

Voor alle opleidingen brengen wij de kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening. Dat is een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw). 

Verlaag je studiekosten

Betaal je je opleiding zelf? Voor veel van onze opleidingen kun je gebruikmaken van interessante financiële voordelen.

Fiscaal voordeel

Je kunt gebruikmaken van de regeling ‘Aftrek studiekosten’, waarmee je tot zo’n 50 procent van je gemaakte studiekosten terugkrijgt van de Belastingdienst. Jaarlijks kun je maximaal € 15.000,- aftrekken van je inkomstenbelasting voor de studiekosten van jou en je fiscale partner. Ook als je gebruikmaakt van het levenlanglerenkrediet kun je je studiekosten aftrekken. Wil je meer weten over deze regeling en aan de hand van een rekenvoorbeeld zien hoeveel voordeel jou dit oplevert? Op onze pagina over belastingvoordeel lees je er alles over.

Mogelijkheden vanuit je werkgever

Veel werkgevers willen graag investeren in de ontwikkeling van hun medewerkers en beschikken over een jaarlijks opleidingsbudget om opleidingen voor werknemers te bekostigen. Daarnaast kan de organisatie de gemaakte opleidingskosten mogelijk volledig aftrekken van de inkomstenbelasting en gebruikmaken van andere fiscale regelingen. Heeft jouw organisatie een opleidingsbudget waar je gebruik van kunt maken? Vraag het na bij de HR-afdeling of je leidinggevende, want dit kan veel voordeel opleveren.

Btw

Kiest u voor wettelijk erkend onderwijs, MBO-niveau 2, 3 of 4, Associate degree, HBO Bachelor of een volledige Master, dan bieden wij deze opleiding altijd vrijgesteld van btw aan. De overige opleidingen en trainingen zijn in beginsel belast met 21% btw. 

Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaalt u uw opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%. 

Studie-, trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 9% btw. 

Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen. 

Ervaringen
Ervaringen
Ervaringen
Ervaringen
Ervaringen

SRM Online Communicatieadviseur B

Vakopleiding op B-niveau - 9 maanden

Opleidingsniveau

HBO-programma

Erkenning

NVAO geaccrediteerd

Meer informatie

Download brochure

Wil je dit met iemand delen?

Mail door

Incompany volgen?

Meer informatie

Fiscale scholingsaftrek

Meer informatie

Heb je vragen?

Onze deskundige opleidingadviseurs zijn telefonisch bereikbaar van maandag t/m donderdag van 08.00 tot 18.00, op vrijdag van 08.00 tot 17.00 en via WhatsApp op werkdagen tussen 10:00 en 16:00.
Studiegids NCOI

Vraag de studiegids aan

Wil je nog beter worden in je werk? Doorgroeien naar een hogere functie? Of ben je toe aan een carrièreswitch? Als de grootste opleider van werkend Nederland bieden wij opleidingen op ieder niveau in vrijwel elke branche. Dankzij onze maximale flexibiliteit, praktijkgerichte opleidingen, topdocenten uit de praktijk en leslocaties door heel Nederland is er altijd wel een opleiding die bij jou en jouw situatie past. Vraag nu de gratis studiegids aan.

Contact NCOI

Opleidingsadvies op maat?

Onze deskundige opleidingsadviseurs zijn telefonisch bereikbaar van maandag t/m donderdag van 08.00 tot 18.00, op vrijdag van 08.00 tot 17.00 en via WhatsApp op werkdagen tussen 10:00 en 16:00.