Klantgericht Telefoneren

Prettige gesprekken en tevreden klanten - 2 dagen

Klantgericht Telefoneren

Prettige gesprekken en tevreden klanten - 2 dagen

Vakgebied

Communicatie

Opleidingsniveau

Training

Studievormen

Dag

Erkenning

NVAO-geaccrediteerd

Meer informatie

Download brochure

Wilt u dit met iemand delen?

Mail door

Vakgebied

Communicatie

Opleidingsniveau

Training

Studievormen

Dag

Erkenning

NVAO-geaccrediteerd

Meer informatie

Download brochure

Wilt u dit met iemand delen?

Mail door
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

De telefoon is een belangrijk communicatiemiddel dat we bijna allemaal dagelijks gebruiken. Maar zakelijk communiceren op een enthousiaste, professionele manier is lang niet altijd eenvoudig. Uit onderzoek blijkt dat een goed professioneel eerste contact per telefoon zeer belangrijk is voor de beeldvorming van een organisatie. Tijdens deze praktijkgerichte training leert u dan ook wat klantgericht telefoneren betekent en hoe u dit goed kunt uitvoeren.

Uw resultaat

Na afloop van deze praktijkgerichte training bent u in staat effectieve en klantgerichte telefoongesprekken te voeren. Daarnaast creëert u vertrouwen bij klanten in uw organisatie. Ook weet u hoe u de regie kunt nemen in het gesprek en gaat u goed om met klachten en ontevreden klanten.

  • U voert effectieve, klantgerichte telefoongesprekken
  • U weet hoe u de regie in het gesprek kunt nemen
  • U creëert vertrouwen in uw organisatie
  • U gaat goed om met klachten en ontevreden klanten

Doelgroep

Deze training is bedoeld voor iedereen die geregeld telefonisch zakelijke contacten onderhoudt.

Aanpak

In de training worden theorie en praktijk afgewisseld. De nadruk ligt hierbij op oefenen. Wat u leert gaat u meteen toepassen door middel van rollenspelen. De oefeningen gaan over zowel ‘inbound’ en ‘outbound’. Alle aspecten van uw dagelijkse praktijk komen aan bod. U leert om vriendelijk en professioneel te blijven, ook tijdens lastige gesprekken. De trainer gaat in op de speciale mogelijkheden en beperkingen van telefonisch communiceren, zodat u hier optimaal gebruik van weet te maken. U krijgt daarnaast gericht feedback van de trainer, waarin hij uw persoonlijke leerdoelen betrekt.

Studieprogramma
Studieprogramma
Studieprogramma
Studieprogramma
Studieprogramma

Programma

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Persoonlijke intake

  • Vastleggen leerdoelen
  • Uw ontwikkelvraag

Klantgerichtheid

  • Wat verwacht de klant van een klantgerichte telefoonbehandeling?
  • De regels van zakelijk telefoneren

Zakelijk telefoneren

  • Telefoonetiquette en telefoonalfabet
  • De vriendelijke begroeting
  • Professioneel doorverbinden
  • Professioneel afsluiten van het gesprek

Telefonische gesprekstechnieken

  • Vraag- en luistertechnieken
  • Inventariseren wat de klant wil
  • Klantgericht formuleren

Lastige gesprekken

  • Lastige telefoongesprekken
  • Omgaan met klachten en ontevreden klanten
  • Omgaan met emoties

Persoonlijk ontwikkelplan

  • Vastleggen ontwikkelstappen
  • Persoonlijk actieplan

Certificaat

Na afloop van deze training ontvangt u het certificaat ‘Klantgericht Telefoneren'.

Lesplanning
Lesplanning
Lesplanning
Lesplanning
Lesplanning

Data en plaatsen

Deze training duurt 2 dagen.

De training wordt verzorgd in de regio Amsterdam, Den Haag, Eindhoven, Groningen, Nijmegen, Rotterdam, Utrecht en Zwolle.

Kostenspecificatie
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie

Kosten

Trainingskosten: € 1.190,-
Trainingsmateriaal: € 30,-
Locatie- en arrangementskosten: zie onderstaande toelichting.

Locatie- en arrangementskosten

NCOI Opleidingen regelt tijdens uw opleiding onbeperkt koffie, thee en water. In het dagarrangement is ook een uitgebreide lunch inbegrepen. De arrangementskosten bedragen € 25,-(excl. btw) per dag of € 5,50 (excl. btw) per avond. Als dat expliciet vermeld staat, brengen wij ook locatiekosten in rekening. De locatiekosten bedragen € 29,50 (excl. btw) per dag of € 10,- per avond (excl. btw).

Reprorechten en hand-outs

Voor alle opleidingen brengen wij de kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening. Dat is een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw). 

Fiscaal voordeel

Betaalt u de opleiding of training zelf dan kunt u maximaal € 15.000,- aan opleidingskosten aftrekken van uw inkomstenbelasting. Klik hier voor meer informatie.

Btw

Kiest u voor wettelijk erkend onderwijs, MBO-niveau 2, 3 of 4, Associate degree, HBO Bachelor of een volledige Master, dan bieden wij deze opleiding altijd vrijgesteld van btw aan. De overige opleidingen en trainingen zijn in beginsel belast met 21% btw. 

Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaalt u uw opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%. 

Studie-, trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 9% btw. 

Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen. 

Klantgericht Telefoneren

Prettige gesprekken en tevreden klanten - 2 dagen

Vakgebied

Communicatie

Opleidingsniveau

Training

Studievormen

Dag

Erkenning

NVAO-geaccrediteerd

Meer informatie

Download brochure

Wilt u dit met iemand delen?

Mail door

Gratis studiegids thuis ontvangen?

Vraag dan nu onze uitgebreide studiegids(en) aan en ontvang alle opleidingsinformatie per post.

Allerlaatste kans om voordelig een opleiding te volgen met subsidie

Wilt u zich verder ontwikkelen in de zorg, techniek of IT of overstappen vanuit een andere sector? Nu kunt u nog gebruik maken van de subsidieregeling van de overheid waarmee u voordelig een opleiding kunt volgen. Er starten dit jaar nog een aantal opleidingen die onder de regeling vallen. Schrijf u daarom in voor een van de geselecteerde opleidingen om nog gebruik te maken van de subsidie en bespaar tot maar liefst € 10.000,-.

Opleidingsadvies op maat?

Onze deskundige opleidingsadviseurs zijn telefonisch bereikbaar van maandag t/m donderdag van 08.00 tot 21.00 en op vrijdag van 08.00 tot 17.00 en via WhatsApp op werkdagen tussen 10:00 en 16:00.
 
 

Leer ons beter kennen

Impressie van een dag/avond in de les bij NCOI

Voorlichtingsbijeenkomsten

Meer informatie over onze opleidingen en de mogelijkheden tot persoonlijke advies
 

De erkende kwaliteit van NCOI

Als solide opleider beschikt NCOI over alle mogelijk denkbare erkenningen op het gebied van opleiden en kwaliteit.

‘’Als docent haal ik mijn voldoening uit het begeleiden van…’’

Lees het verhaal van Mevr. C. van der Velde – Docent