Menu

SRM Search Marketing Specialist

Zorg voor optimale zichtbaarheid in zoekmachines - 4 maanden

Opleidingsniveau

Training

Erkenning

NVAO geaccrediteerd

Meer informatie

Download brochure

Wil je dit met iemand delen?

Mail door

Incompany volgen?

Meer informatie

Fiscale scholingsaftrek

Meer informatie
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

Hoe ontdek je op welke termen je doelgroep zoekt? En hoe kun je de content van je website hierop aanpassen? Deze vragen worden beantwoord tijdens de unieke opleiding SRM Search Marketing Specialist van onze businesspartner SRM. Je gaat aan de slag met de vindbaarheid van je website door je te verdiepen in zoekmachineoptimalisatie en -marketing. Door de unieke samenstelling van deze vakopleiding leer je naast geavanceerde tools ook de laatste trends en ontwikkelingen waardoor je je zoveel mogelijk kunt onderscheiden in de arbeidsmarkt. Dankzij onze praktijkgerichte aanpak zul je concrete resultaten zien en ben je direct van toegevoegde waarde voor jouw organisatie.

Je resultaat

Je kunt unieke content genereren om zo een potentiële doelgroep aan te spreken en het bereik van je website te vergroten. Tevens weet je hoe je de kwaliteitsscore van je advertenties kunt optimaliseren door de juiste strategische opzet toe te passen op je campagnes. Je kunt een effectieve SEO-strategie bedenken en implementeren om zo je content te blijven optimaliseren. Ook weet je rapportages uit te draaien van je bezoekersstromen om de vindbaarheid van je website te analyseren.

Doel en opzet

Tijdens deze opleiding raak je bekend met het belang van de toenemende kracht van search engine marketing. Je leert hoe je meer conversie stimuleert door dieper in te gaan op onderwerpen als zoekmachinemarketing, strategische campagnes en bezoekersstromen. De opleiding bestaat uit 6 modules. De combinatie van deze modules zorgt ervoor dat je zowel de basis als de geavanceerde mogelijkheden kent van SEO en SEA. Dit alles onder leiding van ervaren en deskundige docenten, die zelf actief zijn in de marketingpraktijk. Tot slot heb je 2 begeleidingsbijeenkomsten die je voldoende voorbereiden op de integrale eindopdracht.

Doelgroep

Deze training is geschikt voor iedereen die zich wil specialiseren op het gebied van SEO en SEA. Je bent contentmanager, (online) marketeer of online communicatiespecialist en je wilt je graag verder ontwikkelen tot SEO/SEA-expert.

Deze opleiding wordt verzorgd op B en C-niveau, hét niveau voor de medior marketing- en communicatieprofessionals die op operationeel niveau binnen hun organisatie willen werken en hun kennis op tactisch en strategisch niveau willen toepassen.

Studieprogramma
Studieprogramma
Studieprogramma
Studieprogramma
Studieprogramma

Programma

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Google Analytics

(4 bijeenkomsten)

  • Inrichten Analytics
  • • Doelstellingen en KPI’s
  • • Juist inrichten van Google Analytics
  • • Juiste instellingen op account-, property- en weergaveniveau selecteren
  • • Klikpaden en bezoekersstromen
  • Rapportage en analyse
  • • De juiste rapportages vinden in Google Analytics 4
  • • Interpreteren en analyseren van data
  • • Delen van rapportages met stakeholders

Google Ads

(2 bijeenkomsten)

  • Google Ads
  • • Basisprincipes van Google Ads
  • • Slimme strategieën voor zoekwoorden en advertentieteksten
  • • Hulpprogramma's van Google nuttig inzetten
  • • Budgetten bewaken en bijsturen
  • Aan de slag met Google Ads
  • • Campagnes opzetten
  • • De juiste zoekwoorden selecteren
  • • Maken van effectieve advertenties
  • • Targetten van de juiste doelgroep
  • • Tips voor de beste ROI op je budget

Search Engine Optimization (SEO)

(2 bijeenkomsten)

  • Zoekmachinemarketing
  • • Wat is zoekmachinemarketing?
  • • Betaalde en/of organische vindbaarheid
  • • Zoekmachinemarketing en siteontwerp
  • • Ontwikkelingen van de SERP
  • SEO eigen site
  • • Zoekwoorden kiezen
  • • Zoekwoordenstrategieën
  • • Zoekwoorden in domeinnamen en URL’s
  • • SEO page scan tools
  • • Interne links en navigatiestructuur
  • • Indexatie verbeteren
  • • Checklist indexatiecomponenten
  • • Linkpopulariteit en doorklikpopulariteit
  • • Linkbuilding
  • • SEO versus UX
  • Techniek
  • • Omgaan met automatisch gegenereerde URL's
  • • Websitesnelheid
  • • Contentmanagementsystemen
  • • Spam
  • Resultaten meten
  • • Google Analytics
  • • Google Search Console
  • • SEO Monitoring

SEO en Copywriting

(6 bijeenkomsten)

  • De basis van SEO
  • Ontwikkel goede basiskennis van SEO
  • Zoekmachinemarketing en -optimalisatie
  • SEO-technieken
  • Hoe werkt het Google algoritme?
  • Schrijven voor relevante intenties
  • Schrijven voor de doelgroep
  • Doelgroepanalyse en doelgroepgericht schrijven
  • Zoekwoordenanalyse
  • Converterende teksten
  • Resultaten meten
  • Gebruik van afbeeldingen
  • Stel je eigen SEO-plan op
  • Concrete strategie opstellen
  • Stappen van een SEO-project
  • Uitrollen van het SEO-plan
  • Continu meten en optimaliseren

Google Analytics Advanced

(2 bijeenkomsten)

  • Tracking op orde
  • • Doelen, doelgroepen en KPI’s
  • • Structuur Analytics account
  • • Dimensies versus metrics
  • • Standaardidentiteit voor rapportage
  • • Van data naar inzichten
  • Verdiepen Analytics
  • • Meerdere domeinen bijhouden
  • • Aandacht voor privacy in Google Analytics
  • • Verwijzingsuitsluitingen
  • • Wat kan er wel en niet in Google Analytics
  • • SEO-rapportages
  • Optimalisatie rapportage en analyse
  • • Mogelijkheden van (aangepaste) segmenten
  • • Demografische rapporten en remarketinglijsten
  • • Aangepaste event tracking
  • • E-commerce
  • • Rapportages op maat maken met de Analysehub
  • • Multichannel rapportages
  • • Attributie
  • • Inzichten halen uit Realtime Analytics

Google Ads Advanced

(2 bijeenkomsten)

  • Strategie en resultaat
  • Strategisch opzetten van campagnes
  • Ideale accountstructuur voor je account
  • Optimaliseren van kwaliteitsscore van advertenties en zoekwoorden
  • Nieuwe ontwikkelingen en handige tools
  • Aanpak campagnes
  • Cross-device campagnes optimaliseren
  • Geavanceerde targeting
  • Advertentie-extensies optimaal inzetten
  • Handmatige versus geautomatiseerde biedstrategieën
  • Google Display Netwerk en Remarketing
  • Meten en optimaliseren
  • Sturen op de juiste KPI's
  • Handmatige werkzaamheden versus automatisering
  • Een goede routine voor continue optimalisatie

Search Engine Optimization Advanced

(2 bijeenkomsten)

  • Gevorderde technieken en inzichten voor SEO
  • • Actuele ontwikkelingen op het gebied van SEO
  • • De techniek achter SEO
  • • Contentoptimalisatie
  • • Geavanceerde linkbuilding
  • • Optimaliseren van vindbaarheid
  • • Crawl budget
  • • Sitesnelheid
  • • Featured snippets en structured data
  • SEO-strategie
  • • Opzetten van een SEO-strategie
  • • Uitvoeren van een SEO-strategie
  • • Van basis SEO-strategie naar SEO-expertstrategie
  • • SEO bij websitemigraties
  • • SEO borgen in de (marketing)organisatie
  • Effect en rendement
  • • Meten is weten
  • • ROI van SEO
  • • Continu verbeteren aan de hand van periodieke werkzaamheden
  • Best practices
  • • Slim ingezette technieken voor SEO
  • • Praktijkvoorbeelden uit diverse branches B2B en B2C
  • • SEO-analyse van marktleiders

    Diploma

    Je rondt deze opleiding af met een integrale eindopdracht, waarmee je aantoont dat je het geleerde direct kunt toepassen binnen je werk. Bij succesvolle afronding ontvang je het zeer gewaardeerde diploma ‘SRM Search Marketing Specialist'.

Lesplanning
Lesplanning
Lesplanning
Lesplanning
Lesplanning

Opleidingsvarianten

  • Duur van de opleiding: 4 maanden
  • Varianten: Dag
  • Dag: 14 bijeenkomsten van 09.30 uur tot 16.30 uur
  • E-learning: Afstandsstudie met contact en begeleiding op afstand
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie

Kosten

Lesgeld: € 2.499,-
Studiemateriaal: € 125,-
Eindopdracht: € 210,-
Reprorechten: € 15,-
Locatie- en arrangementskosten: zie onderstaande toelichting.

Wil jij een kostenoverzicht in jouw mailbox ontvangen?
Kostenoverzicht aanvragen

Locatie- en arrangementskosten

NCOI Opleidingen regelt tijdens uw opleiding onbeperkt koffie, thee en water. In het dagarrangement is ook een uitgebreide lunch inbegrepen. De arrangementskosten bedragen € 25,-(excl. btw) per dag of € 5,50 (excl. btw) per avond. Als dat expliciet vermeld staat, brengen wij ook locatiekosten in rekening. De locatiekosten bedragen € 29,50 (excl. btw) per dag of € 10,- per avond (excl. btw).

Reprorechten en hand-outs

Voor alle opleidingen brengen wij de kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening. Dat is een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw). 

Verlaag je studiekosten

Betaal je je opleiding zelf? Voor veel van onze opleidingen kun je gebruikmaken van interessante financiële voordelen.

Fiscaal voordeel

Je kunt gebruikmaken van de regeling ‘Aftrek studiekosten’, waarmee je tot zo’n 50 procent van je gemaakte studiekosten terugkrijgt van de Belastingdienst. Jaarlijks kun je maximaal € 15.000,- aftrekken van je inkomstenbelasting voor de studiekosten van jou en je fiscale partner. Ook als je gebruikmaakt van het levenlanglerenkrediet kun je je studiekosten aftrekken. Wil je meer weten over deze regeling en aan de hand van een rekenvoorbeeld zien hoeveel voordeel jou dit oplevert? Op onze pagina over belastingvoordeel lees je er alles over.

Mogelijkheden vanuit je werkgever

Veel werkgevers willen graag investeren in de ontwikkeling van hun medewerkers en beschikken over een jaarlijks opleidingsbudget om opleidingen voor werknemers te bekostigen. Daarnaast kan de organisatie de gemaakte opleidingskosten mogelijk volledig aftrekken van de inkomstenbelasting en gebruikmaken van andere fiscale regelingen. Heeft jouw organisatie een opleidingsbudget waar je gebruik van kunt maken? Vraag het na bij de HR-afdeling of je leidinggevende, want dit kan veel voordeel opleveren.

Btw

Kiest u voor wettelijk erkend onderwijs, MBO-niveau 2, 3 of 4, Associate degree, HBO Bachelor of een volledige Master, dan bieden wij deze opleiding altijd vrijgesteld van btw aan. De overige opleidingen en trainingen zijn in beginsel belast met 21% btw. 

Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaalt u uw opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%. 

Studie-, trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 9% btw. 

Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen. 

Ervaringen
Ervaringen
Ervaringen
Ervaringen
Ervaringen

SRM Search Marketing Specialist

Zorg voor optimale zichtbaarheid in zoekmachines - 4 maanden

Opleidingsniveau

Training

Erkenning

NVAO geaccrediteerd

Meer informatie

Download brochure

Wil je dit met iemand delen?

Mail door

Incompany volgen?

Meer informatie

Fiscale scholingsaftrek

Meer informatie

Heb je vragen?

Onze deskundige opleidingadviseurs zijn telefonisch bereikbaar van maandag t/m donderdag van 08.00 tot 18.00, op vrijdag van 08.00 tot 17.00 en via WhatsApp op werkdagen tussen 10:00 en 16:00.
Studiegids NCOI

Vraag de studiegids aan

Wil je nog beter worden in je werk? Doorgroeien naar een hogere functie? Of ben je toe aan een carrièreswitch? Als de grootste opleider van werkend Nederland bieden wij opleidingen op ieder niveau in vrijwel elke branche. Dankzij onze maximale flexibiliteit, praktijkgerichte opleidingen, topdocenten uit de praktijk en leslocaties door heel Nederland is er altijd wel een opleiding die bij jou en jouw situatie past. Vraag nu de gratis studiegids aan.

Contact NCOI

Opleidingsadvies op maat?

Onze deskundige opleidingsadviseurs zijn telefonisch bereikbaar van maandag t/m donderdag van 08.00 tot 18.00, op vrijdag van 08.00 tot 17.00 en via WhatsApp op werkdagen tussen 10:00 en 16:00.