Menu

HBO Bachelor Management specialisatie Marketing, communicatie of sales

NVAO-geaccrediteerde HBO Bacheloropleiding

Opleidingsniveau

HBO Bacheloropleiding

Erkenning

NVAO geaccrediteerd

Meer informatie

Download brochure

Wil je dit met iemand delen?

Mail door
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

Tijdens deze unieke opleiding HBO Bachelor Management wordt u op uitstekende wijze opgeleid, zodat u uw organisatie volledig ondersteunt bij de realisatie van haar doelen. Daarbij biedt deze opleiding u dé kans om u vanuit uw rol als leidinggevende of manager te verdiepen in marketing, communicatie of sales. Met een van deze keuzen onderscheidt u zich op de arbeidsmarkt en toont u uw hoger management dat u een waardevolle gesprekspartner bent. In deze opleiding wordt door topdocenten uit de praktijk met ruime managementervaring aandacht besteed aan de managementaspecten die nodig zijn om organisaties succesvol te maken. Bovendien verdiept u zich in uw persoonlijke managementvaardigheden, die zeer van belang zijn om als leidinggevende een team te vormen en te motiveren. Met uw kwaliteiten zorgt u ervoor dat doelen effectief worden behaald en voegt u direct waarde toe aan uw organisatie. U behaalt tijdens deze opleiding het officiële getuigschrift van de NVAO-geaccrediteerde HBO Bachelor Management. Hiermee versterkt u uw positie op de arbeidsmarkt. Hogeschool NCOI is dan ook niet voor niets dé opleider voor werkend Nederland.

Resultaat

  • U heeft zich ontwikkeld tot een taak- en mensgerichte manager en bent specialist op het gebied van marketing, communicatie of sales
  • Na succesvolle afronding ontvangt u het officieel erkende Bachelorgetuigschrift HBO Bachelor Management

Waarom NCOI?

  • Voor werkenden: opleidingen die goed te combineren zijn met werk en privé
  • Flexibel: meerdere startmomenten op meerdere locaties per jaar
  • Begeleiding: topdocenten uit de praktijk en een persoonlijke studiebegeleider
  • Kwaliteit: hoog aangeschreven bij werkgevers én geaccrediteerd door de NVAO

Gunstige financiering

Betaalt u het programma zelf? Vanwege de officiële erkenning van NCOI kunnen uw opleidingskosten grotendeels gefinancierd worden door de overheid, dit heet levenlanglerenkrediet. Zie LevenLangLerenKrediet (LLLK) voor meer informatie of neem contact op met onze opleidingsadviseurs.

Doelgroep

U bent werkzaam binnen de marketing-, sales- of communicatiebranche en wilt uw kennis verder uitbreiden naar HBO Bachelorniveau.

Deze Bachelor kunt u volgen als u een diploma HAVO, VWO of MBO-niveau 4 heeft. Heeft u geen van deze diploma’s? Dan kunt u ook instromen met een 21+ toets. Zie Hogeschool NCOI voor meer informatie.

Opbouw van de opleiding

De HBO Bachelor Management specialisatie Marketing, communicatie of sales is speciaal ontwikkeld voor werkenden. De opleiding bestaat uit 3 fases en een afstudeerfase. Per fase volgt u meerdere modules. Het programma biedt een aantrekkelijke combinatie van vakinhoud en vaardigheden. Om succesvol te zijn in de praktijk dient u namelijk niet alleen te beschikken over vakkennis, maar zijn juist ook praktische vaardigheden van belang.

U werkt, afhankelijk van uw studievariant, aan 1 of 2 modules op hetzelfde moment, daardoor houdt u focus. Dat werkt prettig en is heel overzichtelijk. U kunt kiezen uit meerdere studievarianten. Studeert u 's avonds, dan volgt u wekelijks een bijeenkomst van 3 uur. Als u de dagstudie volgt, heeft u om de week 2 bijeenkomsten die samen 1 dag duren. Ook kunt u kiezen (delen van) de opleiding online te volgen.

Per fase werkt u vervolgens aan een integrale opdracht en een portfolio. U sluit de opleiding af met een praktische afstudeeropdracht en een portfolio. Uw afstudeeropdracht bestaat uit een onderbouwd advies dat gebruikelijk is binnen uw beroepspraktijk.

Tijdens uw gehele studie heeft u een persoonlijke studiebegeleider als vaste contactpersoon voor alles waar u tijdens uw opleiding tegenaan loopt.

Praktijkgericht

Als u een baan heeft die aansluit op uw opleiding, dan maakt u opdrachten in uw eigen werkomgeving. Zo doet u ervaring op met de onderwerpen uit de opleiding.

Ligt uw werk niet in het verlengde van de opleiding? Dan kunt u toch deelnemen. U loopt dan stage, zodat u ervaring kunt opdoen in het vakgebied. U kunt uw stage combineren met het afstuderen, maar u kunt ook eerder in de opleiding stage lopen.

Specialisatie Marketing, communicatie of sales

U kiest binnen de HBO Bachelor Management voor de specialisatie Marketing, communicatie of sales. Dat heeft als voordeel dat u vanaf de start uw opdrachten kunt afstemmen op uw specialisatie. Tijdens de tweede fase volgt u deze betreffende specialisatie. De derde fase is een verdiepende fase die u op het gewenste HBO Bachelorniveau brengt. U studeert af in de richting van uw specialisatie.

Studieprogramma
Studieprogramma
Studieprogramma
Studieprogramma
Studieprogramma

Programma 240 EC

De Bacheloropleiding bestaat uit 240 EC (studiepunten). Het programma is opgedeeld in 3 fases en een afstudeerfase. In elke fase behaalt u 60 EC. Elke fase bestaat uit modules waarin steeds een onderwerp centraal staat.

Fase 1

  • Management en organisatie 8 EC
    (6 bijeenkomsten)
    • Inzicht in de werking van organisaties
    • Organisatiestructuur en -processen
    • Managementtaken en leiderschapsstijlen
    • Leidinggeven en motiveren
    • Plannen, aansturen en bewaken
    • Werkverdeling en samenwerking
    • Bevoegdheden en besluitvorming
    • Effectieve werkorganisatie
  • HR-management 8 EC
    (6 bijeenkomsten)
    • Introductie organisatie- en personeelsmanagement
    • Strategische personeelsplanning en recruitment
    • Ontwikkeling, doorstroom en uitstroom van personeel
    • Performancemanagement
    • Duurzame inzetbaarheid en talentontwikkeling
  • Gedrag in organisaties 8 EC
    (6 bijeenkomsten)
    • Gedrag in organisaties
    • Motivatie en werkplezier
    • Formele en informele besluitvorming
    • Psychologische aspecten van organisatiegedrag
    • Groepsdynamica en -effectiviteit
    • Macht en politiek
    • Conflicten en spanning
    • Organisatiecultuur en -verandering
  • Bedrijfseconomische aspecten 8 EC
    (6 bijeenkomsten)
    • Lezen en begrijpen van financiële overzichten
    • Werken met financiële kengetallen
    • Indeling van kosten en break-even analyse
    • Beoordelen van de financiële gezondheid van een organisatie
    • Beoordelen van een investeringsvoorstel
    • Werken met een planning-en-controlcyclus
    • Financiële gegevens bij besluitvorming
  • Managementvaardigheden 8 EC
    (4 bijeenkomsten)
    • Stijlen van leidinggeven
    • Leiderschapsstijl
    • Leidinggeven en ontvangen
    • Motiveren en inspireren
    • Teambuilding en coaching
    • Delegatie en span of control
  • Management in de praktijk 8 EC
  • Eindopdracht 6 EC
  • Portfolio 6 EC

Fase 2

  • Marketingmanagement 8 EC
    (6 bijeenkomsten)
    • Kernelementen van marketing
    • Inzicht in markten en doelgroepen
    • Marketingdoelstellingen en -strategie
    • Marktsegmentatie
    • Branding en positionering
    • Vertalen van doelstellingen naar marketingmix
    • Product, prijs, plaats en promotie
    • Online marketing en marketingcommunicatie
  • Management van bedrijfsprocessen 8 EC
    (6 bijeenkomsten)
    • Inzicht in bedrijfsprocessen
    • In kaart brengen van processen
    • Processen verbeteren en optimaliseren
    • Lean management en Six Sigma
    • Systeemtheorie en procesmanagement
    • Probleemoplostechnieken
    • Procesverbetering en veranderkunde
  • Effectief communiceren en beïnvloeden 8 EC
    (4 bijeenkomsten)
    • Inzicht in jezelf en anderen
    • Kernkwaliteiten
    • Motivatie en belangen van anderen
    • Effectieve gesprekstechnieken
    • Lastige gesprekken voeren
    • Weerstand en emoties
    • Situationeel handelen
    • Beïnvloedingsvaardigheden en -strategieën
    • Invloedstijlen
    • Je doelen bereiken
  • Eindopdracht 6 EC
  • Portfolio 6 EC

Fase 3

  • Persoonlijk leiderschap 12 EC
    (6 bijeenkomsten)
    • Kernovertuigingen en -waarden
    • Zelfbeeld en identiteit
    • Professionele capaciteiten
    • Persoonskenmerken
    • Motivatie- en krachtbronnen
    • Authentiek leiderschap
    • Zelfsturing
    • Professionele ontwikkeldoelen stellen
  • Effectief leidinggeven 8 EC
    (4 bijeenkomsten)
    • Zelfinzicht en bewustwording
    • Persoonlijke kernkwaliteiten en drijfveren
    • Ontwikkelen van zelfmanagement
    • Authentiek leidinggeven
    • Inspireren, binden en boeien van medewerkers
    • Bouwen aan effectieve teams
    • Constructief invloed uitoefenen op anderen
    • Sturing geven aan besluitvorming
    • Conflicten hanteren en weerstand overwinnen
    • Managen van veranderingen
  • Strategisch management 12 EC
    (6 bijeenkomsten)
    • Strategische oriëntatie
    • Strategische positionering
    • Concurrentiestrategieën
    • Interne en externe analyse
    • Strategie, cultuur en structuur
    • Vormen van samenwerking
    • Strategie en verandermanagement
    • Geografische spreiding en verticale integratie
    • Kritische succesfactoren
    • Formuleren van een strategisch plan
  • Organisatie en verandering 12 EC
    (6 bijeenkomsten)
    • Doel en achtergrond van veranderen
    • Stromingen in verandermanagement
    • Veranderen en organisatiecultuur
    • Veranderstrategie
    • De verandermanager en leiderschap
    • Communicatie tijdens veranderproces
    • Implementatie van veranderingen
    • Evaluatie van veranderingen
  • Eindopdracht 6 EC
  • Portfolio 10 EC

Afstudeerfase

  • Portfolio 30 EC
  • Afstudeeropdracht 30 EC

Fase 1

In de eerste fase wordt in de vorm van modules ingegaan op de verschillende thema's die voor iedere manager relevant zijn. U leert om bij besluitvorming rekening te houden met de belangen van verschillende afdelingen. Daarbij leert u op welke wijze u organisatorische vraagstukken projectmatig kunt benaderen. Hierbij ontwikkelt u uw managementvaardigheden, zodat u tijdens projecten de leiding kunt nemen en taken effectief kunt delegeren.

Fase 2

In de tweede fase verdiept u zich verder op het gebied van management. Zo gaat u in de module Marketingmanagement aan de slag met de kansen in de markt. Ook leert u het gedrag van medewerkers binnen organisaties interpreteren en beïnvloeden. Hierbij ontdekt u welke communicatiestijl het beste bij u past. Verder gaat u aan de slag met het verbeteren van processen. Daarbij kiest u in deze fase zelf een van de specialisatierichtingen: marketing, communicatie of sales.

HBO Bachelor Management specialisatie Marketing, communicatie of sales 24 EC

Fase 3

In de derde fase verdiept u zich in de formulering van een bedrijfsstrategie en de implementatie hiervan. Hiervoor gaat u aan de slag met uw persoonlijke leiderschapsvaardigheden en leert u hoe u uw organisatie wendbaar maakt voor veranderingen. Met uw kennis en vaardigheden weet u medewerkers actief te betrekken en kunt u veranderingen succesvol implementeren.

Afstudeerfase

In de laatste fase verzamelt u alles wat u geleerd heeft in uw portfolio. Daarnaast werkt u aan een praktische afstudeeropdracht, waarmee u uw opleiding afrondt. U toont in deze fase aan op HBO Bachelorniveau te functioneren.

Erkend HBO Bachelorgetuigschrift

Als u alles met succes heeft afgerond, ontvangt u het officiële Bachelorgetuigschrift ‘HBO Bachelor Management’ met als aantekening Marketing, communicatie of sales. U mag dan de graad BA (Bachelor of Arts) voeren. Deze opleiding is officieel geaccrediteerd door de NVAO en voldoet daarmee aan alle strenge eisen die gelden voor Bacheloropleidingen. U ontvangt van NCOI een internationaal erkend Bachelorgetuigschrift met hoge waarde op de arbeidsmarkt. Zie Erkenningen voor meer opleidingsinformatie.

Lesplanning
Lesplanning
Lesplanning
Lesplanning
Lesplanning
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie
Kostenoverzicht Ineens Per jaar
(3 termijnen)
Per kwartaal
(12 termijnen)
Per maand
(36 termijnen)
(alleen voor particulieren)
Dossiervorming (eenmalig) € 200,- niet mogelijk niet mogelijk niet mogelijk
Lesgeld € 8.990,- € 3.236,40 € 809,10 € 269,70
Studiemateriaal € 1.890,- € 680,40 € 170,10 € 56,70
Examenkosten € 2.990,- € 1.076,40 € 269,10 € 89,70
Comptentie ontwikkelprogramma (stage) en projectbegeleiding € 1.980,- € 712,80 € 178,20 € 59,40
Afstuderen € 1.790,- € 644,40 € 161,10 € 53,70
Diplomering € 500,- € 180,- € 45,- € 15,-
Arrangementskosten Zie onderstaande toelichting.

Kostenspecificatie

Dossiervorming (eenmalig) Ineens € 200,- Per jaar
(3 termijnen)
niet mogelijk Per kwartaal
(12 termijnen)
niet mogelijk Per maand
(36 termijnen)
(alleen voor particulieren)
niet mogelijk
Lesgeld Ineens € 8.990,- Per jaar
(3 termijnen)
€ 3.236,40 Per kwartaal
(12 termijnen)
€ 809,10 Per maand
(36 termijnen)
(alleen voor particulieren)
€ 269,70
Studiemateriaal Ineens € 1.890,- Per jaar
(3 termijnen)
€ 680,40 Per kwartaal
(12 termijnen)
€ 170,10 Per maand
(36 termijnen)
(alleen voor particulieren)
€ 56,70
Examenkosten Ineens € 2.990,- Per jaar
(3 termijnen)
€ 1.076,40 Per kwartaal
(12 termijnen)
€ 269,10 Per maand
(36 termijnen)
(alleen voor particulieren)
€ 89,70
Comptentie ontwikkelprogramma (stage)
en projectbegeleiding
Ineens € 1.980,- Per jaar
(3 termijnen)
€ 712,80 Per kwartaal
(12 termijnen)
€ 178,20 Per maand
(36 termijnen)
(alleen voor particulieren)
€ 59,40
Afstuderen Ineens € 1,790,- Per jaar
(3 termijnen)
€ 644,40 Per kwartaal
(12 termijnen)
€ 161,10 Per maand
(36 termijnen)
(alleen voor particulieren)
€ 53,70
Diplomering Ineens € 500,- Per jaar
(3 termijnen)
€ 180,- Per kwartaal
(12 termijnen)
€ 45,- Per maand
(36 termijnen)
(alleen voor particulieren)
€ 15,-
Arrangementskosten Zie onderstaande toelichting.

Bij betaling ineens is 8% korting inbegrepen. Indien u in termijnen betaalt vervalt de korting. Betalen per maand is alleen mogelijk voor particulieren. 

Locatie- en arrangementskosten

NCOI Opleidingen regelt tijdens uw opleiding onbeperkt koffie, thee en water. In het dagarrangement is ook een uitgebreide lunch inbegrepen. De arrangementskosten bedragen € 25,-(excl. btw) per dag of € 5,50 (excl. btw) per avond. Als dat expliciet vermeld staat, brengen wij ook locatiekosten in rekening. De locatiekosten bedragen € 29,50 (excl. btw) per dag of € 10,- per avond (excl. btw).

Reprorechten en hand-outs

Voor alle opleidingen brengen wij de kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening. Dat is een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw). 

Fiscaal voordeel

Betaalt u de opleiding of training zelf dan kunt u maximaal € 15.000,- aan opleidingskosten aftrekken van uw inkomstenbelasting. Klik hier voor meer informatie.

Btw

Kiest u voor wettelijk erkend onderwijs, MBO-niveau 2, 3 of 4, Associate degree, HBO Bachelor of een volledige Master, dan bieden wij deze opleiding altijd vrijgesteld van btw aan. De overige opleidingen en trainingen zijn in beginsel belast met 21% btw. 

Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaalt u uw opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%. 

Studie-, trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 9% btw. 

Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen. 

HBO Bachelor Management specialisatie Marketing, communicatie of sales

NVAO-geaccrediteerde HBO Bacheloropleiding

Opleidingsniveau

HBO Bacheloropleiding

Erkenning

NVAO geaccrediteerd

Meer informatie

Download brochure

Wil je dit met iemand delen?

Mail door

Heeft u vragen?

Onze deskundige opleidingadviseurs zijn telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08.30 tot 17.00 en via WhatsApp op werkdagen tussen 10:00 en 16:00.
Virtual classroom en e-learning NCOI

Virtual classroom en e-learning

Om verspreiding van het coronavirus tegen te gaan hebben veel onderwijsinstellingen tijdelijk de deuren van hun leslocaties gesloten. Ook bij NCOI Opleidingen heeft jouw gezondheid en die van onze medewerkers de allerhoogste prioriteit. Maar onze opleidingen gaan wel gewoon van start. Je kunt daarbij kiezen uit 2 varianten: de klassikale variant (tijdelijk via virtual classroom) of de e-learning variant met switchgarantie.

Studiegids 2019-2020 NCOI

Vraag de studiegids 2019-2020 aan

Wilt u nog beter worden in uw werk? Doorgroeien naar een hogere functie? Of bent u toe aan een carrièreswitch? Als de grootste opleider van werkend Nederland bieden wij opleidingen op ieder niveau in vrijwel elke branche. Dankzij onze maximale flexibiliteit, praktijkgerichte opleidingen, topdocenten uit de praktijk en leslocaties door heel Nederland is er altijd wel een opleiding die bij u en uw situatie past. Vraag nu de gratis studiegids 2019-2020 aan.

Contact NCOI

Opleidingsadvies op maat?

Onze deskundige opleidingsadviseurs zijn telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08.30 tot 17.00 en via WhatsApp op werkdagen tussen 10:00 en 16:00.