HBO Bachelor Executive Officemanagement specialisatie HR-supportprofessional

NVAO-geaccrediteerde HBO Bacheloropleiding

Opleidingsniveau icoon
Opleidingsniveau

HBO Bacheloropleiding

Certificaat icon
Erkenning

NVAO geaccrediteerd

Duur van de opleiding icoon
Duur

48 maanden

Download icoon
Meer informatie Download brochure
Schrijf je in met 10% vroegboekkorting!

Actiecode: VROEGBOEK10

 Vragen? 06 26 10 95 78
Behoefte aan persoonlijk studieadvies op basis van je huidige loopbaan en leerdoelen?
Algemeen
Studieprogramma
Studieprogramma

Programma HBO Bachelor Executive Officemanagement specialisatie HR-supportprofessional

In de eerste fase leg je de basis voor je studie HBO Bachelor Executive Officemanagement. Wat je in deze eerste fase leert, kun je meteen in je werk toepassen. In de tweede fase kies je een keuzeprogramma over een onderwerp dat je interesseert. Je hebt keuze uit veel verschillende richtingen waarmee je je opleiding voor een deel inkleurt naar eigen wens. In de derde fase ontwikkel je je verder naar HBO Bachelorniveau. Je afstudeeropdracht bestaat uit een onderbouwd advies dat gebruikelijk is binnen je beroepspraktijk.

Hoe ziet de HBO Bachelor Executive Officemanagement specialisatie HR-supportprofessional eruit?

De Bacheloropleiding bestaat uit 240 EC (studiepunten). Het programma is opgedeeld in 3 fases en een afstudeerfase. In elke fase behaal je 60 EC. Elke fase bestaat uit modules waarin steeds een onderwerp centraal staat.

Fase 1

  • Management en organisatie 8 EC
    (6 bijeenkomsten)
    • Verschillende soorten organisaties
    • Management en besluitvorming in ­organisaties
    • Organisaties en hun omgeving
    • Concurrentie en strategie
    • Operationeel management
    • Leidinggeven en ontwikkelen
    • Organisatiestructuur, sturing en coördinatie
  • Klantgerichte communicatie en presentatie 8 EC
    (6 bijeenkomsten)
    • Klantgerichtheid
    • Persoonlijke presentatie
    • Persoonlijke communicatiestijl
    • Inlevingsvermogen in de klant
    • Customer journey experience
    • Ambassadeur van de organisatie
  • Zakelijk schrijven 8 EC
    (6 bijeenkomsten)
    • Doelgroepgericht schrijven
    • Structureren van een tekst
    • Kort en bondig formuleren
    • Schrijfstijl
    • Redigeren
    • Schriftelijk rapporteren
    • E-mails en zakelijke brieven
    • Omgaan met lastige taalkwesties
  • Business English II 8 EC
    (6 bijeenkomsten)
    • Vlot mondeling communiceren
    • Veelgebruikte uitdrukkingen en idioom
    • Presenteren in het Engels
    • Communiceren in een zakelijke context
    • Stijl en structuur van brieven en memo's
    • Helder formuleren
    • Spelling en grammatica
  • Vaardigheden Managementsupport 8 EC
    (4 bijeenkomsten)
    • Persoonlijke effectiviteit
    • Timemanagement
    • Effectief communiceren en presenteren
    • Feedback geven en ontvangen
    • Documentbeheer en informatiemanagement
  • Officemanagement in de praktijk 8 EC
  • Integrale opdracht 6 EC
  • Praktijkprogramma 6 EC

Fase 2

  • Eventmanagement 8 EC
    (6 bijeenkomsten)
    • Kenmerken van de verschillende soorten evenementen
    • De opdrachtgever en je eigen rol
    • Opstellen van een draaiboek
    • Financiële en juridische aspecten
    • Leveranciers en deelnemers
    • Communicatie rondom het evenement
    • Veiligheid en calamiteiten
    • Vergunningen
  • Advanced English 8 EC
    (6 bijeenkomsten)
    • Verdieping mondelinge taalvaardigheid
    • Presentaties maken in het Engels
    • Advanced presentation skills
    • Schriftelijk rapporteren
    • Spelling en grammatica
  • Projectmanagement 8 EC
    (4 bijeenkomsten)
    • Praktisch projectmatig werken
    • Het projectplan
    • De structuur en fasering van een project
    • Het opzetten van een projectorganisatie
    • Planning en risicoanalyse
    • Aansturen, uitvoeren en bewaken van projecten
    • Het afronden van een project
    • Het borgen van het projectresultaat
    • Nieuwe projectmanagementmethoden
    • Agile werken
    • Scrum
  • Effectief personeelsmanagement 8 EC
    (6 bijeenkomsten)
    • Personeelsmanagement vanuit organisatieperspectief
    • Instroom, doorstroom en uitstroom
    • Organisatie-inrichting en personeelsplanning
    • Capaciteitsmanagement
    • Werving en selectie van personeel
    • Inzet van selectiemiddelen
    • Mobiliteitsmanagement
    • Sollicitatiegesprekken
    • Ontwikkeling van personeel
  • Arbeidsrecht en verzuim 8 EC
    (6 bijeenkomsten)
    • Algemene opbouw van arbeidsvoorwaarden
    • Introductie in arbeids- en sociaal recht
    • De arbeidsovereenkomst
    • Juridische instrumenten
    • Omgaan met disfunctioneren
    • Verzuim- en exitgesprekken
  • Gedrag in organisaties 8 EC
    (6 bijeenkomsten)
    • Gedrag in organisaties
    • Motivatie en werkplezier
    • Formele en informele besluitvorming
    • Groepsdynamica en effectiviteit
    • Macht en politiek
    • Organisatiecultuur en -gedrag
    • Organisatieverandering en -ontwikkeling
  • Integrale opdracht 6 EC
  • Praktijkprogramma 6 EC

Fase 3

  • Informatiemanagement en digitalisering 12 EC
    (6 bijeenkomsten)
    • Trends in informatiemanagement en IT (social media, analytics, agile, cloud, internet of things)
    • Informatiestromen
    • Informatisering en digitalisering
    • E-business
    • Kwaliteit van de informatievoorziening
    • Omgaan met privacy en gevoelige informatie
    • Inrichten, gebruik en beheer van informatiesystemen
    • Informatiebeveiliging
  • Organisatie en verandering 12 EC
    (6 bijeenkomsten)
    • Wat is verandermanagement
    • Doel en achtergrond van veranderen
    • Stromingen in verandermanagement
    • Veranderen en organisatiecultuur
    • Veranderstrategieën
    • De verandermanager en leiderschap
    • Communicatie tijdens veranderproces
    • Implementatie van veranderingen
    • Evaluatie van veranderingen
  • Financieel management 12 EC
    (6 bijeenkomsten)
    • Lezen en begrijpen van financiële overzichten
    • Werken met financiële kengetallen
    • Indeling van kosten en break-even analyse
    • Beoordelen van de financiële gezondheid van een organisatie
    • Werken met een planning-en-controlcyclus
    • Financiële gegevens bij besluitvorming
  • Teamontwikkeling en relatiemanagement 8 EC
    (4 bijeenkomsten)
    • Samenwerken binnen een team
    • Sturen in teams
    • Als één team samen voor de klant
    • Relatiemanagement
    • Netwerken
    • Business hospitality
  • Integrale opdracht 6 EC
  • Praktijkprogramma 10 EC

Afstudeerfase

  • Praktijkprogramma 30 EC
  • Afstudeeropdracht 30 EC

Praktijkgericht

Fase 1

Je scherpt je communicatieve talent aan met modules als Business English II en Zakelijk schrijven. Daarnaast verdiep je je in managementsupport. Zo ga je aan de slag met onderwerpen als kwaliteit, diensten en informatiestromen binnen een bedrijf en krijg je inzicht in de algemene onderdelen van een onderneming. Hierdoor vorm je een duidelijk beeld van de operationele lijnen en besluitvorming in een organisatie. Tijdens deze fase is er ook aandacht voor communicatie en presentatie. Je volgt de volgende modules:

Fase 2

Tijdens deze fase staat een hele module in het teken van projectmanagement. Je leert daarin praktisch projectmatig werken, projecten opzetten en werken volgens nieuwe projectmanagementmethoden, zoals agile en scrum. Verder is het noodzakelijk voor jou als moderne officemanager om evenementen te kunnen organiseren. Daarom leer je in fase 2 door middel van de module Eventmanagement alle onderdelen die hierbij komen kijken, zoals vergunningen regelen, marketing en logistiek. In je functie kun je niet zonder enig juridisch inzicht. Binnen diverse modules in fase 2 zullen daarom ook enkele relevante juridische aspecten worden belicht. Uiteraard wordt ook in deze fase aandacht besteed aan professionele buitenlandse communicatie. Je gaat daarom aan de slag met Advanced English. Tot slot volg je 3 modules die geheel gericht zijn op de specialisatie HR-support. Zo verkrijg je met fase 2 het complete verdiepingspakket voor je professionele carrière als officemanager. De tweede fase bestaat uit de volgende modules:

Fase 3

In fase 3 verdiep je je in financieel, verander- en organisatiemanagement. Je leert om te gaan met de digitale omslag die plaatsvindt in het kantoorwerk. Ook volg je nog een module om je vaardigheden op het gebied van teamontwikkeling naar een hoger niveau te brengen. In de modules ontwikkel je strategische kennis op HBO-eindniveau. Belangrijke kennis en inzichten die je nodig hebt als rechterhand van het management en als executive officemanager. Je volgt de volgende modules:

Afstudeerfase

In de laatste fase verzamel je alles wat je geleerd hebt in je portfolio. Daarnaast werk je aan je afstudeerwerkstuk, waarmee je wat je geleerd hebt aan je praktijk koppelt. Je toont in deze fase aan op HBO Bachelorniveau te functioneren.

Praktijkgericht

Tijdens de opleiding pas je de theorie toe in werksituaties door middel van stage en praktijkgerichte opdrachten. Zo oefen je direct met de geleerde stof. Combineer je stage met je huidige baan. Heb je geen passende baan? Wij helpen je in de zoektocht naar een passende stageplek.

Afronding
Lesplanning
Kosten
HBO Bachelor Executive Officemanagement specialisatie HR-supportprofessional
NVAO-geaccrediteerde HBO Bacheloropleiding
Nu met 10% vroegboekkorting op het lesgeld
Schrijf je uiterlijk 30 juni in voor een startmoment dit najaar en ontvang 10% vroegboekkorting op het lesgeld. Gebruik de kortingscode VROEGBOEK10 bij je inschrijving.
Heb je vragen?

Onze deskundige opleidingsadviseurs zijn telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 17.00 uur en via WhatsApp op werkdagen tussen 10.00 en 16.00 uur.

Vraag de online brochure aan

Wil je nog beter worden in je werk? Doorgroeien naar een hogere functie? Of ben je toe aan een carrièreswitch? Bij NCOI Opleidingen vind je opleidingen op ieder niveau in vrijwel elke branche. Je kunt voor elk vakgebied een online brochure aanvragen. Daarin lees je alles over onze opleidingen, studeren bij NCOI en wat dit jou kan bieden.

De grootste opleider van werkend Nederland
NCOI - wij leiden meer dan 20.000 professionals per jaar op
Ieder jaar leiden we
20.000
professionals op
NCOI - meer dan 1.250 opleidingen en trainingen
Kies uit meer dan
1.250
verschillende opleidingen en trainingen
NCOI - meer dan 2.000 bevlogen docenten
Volg les bij een van onze
2.000+
bevlogen docenten