Je beheerst de basis wat betreft Google Analytics, Ads en search engine optimization en je wilt een stap verder omdat je interesse of werk dit vraagt. Dus hoe zet je gesloten campagnes op en sluit je beter aan bij het zoekgedrag van je potentiële klanten op verschillende devices? Hoe maak je nu echt het verschil in organische vindbaarheid van je website? Deze training wordt verzorgd door onze businesspartner SRM.
Je resultaat
Na het volgen van deze training kun je doelen opstellen die je kunt bereiken met inzet van SEO, SEA en Analytics. Je begrijpt hoe Google Analytics en Ads werken en je kunt deze tools gebruiken om je doelen te realiseren. Je kunt data verzamelen, interpreteren en gebruiken voor marketing- en communicatieacties. Je kunt je bezoekers segmenteren en effectief targetten en bovendien begrijp je hoe je organische zoekresultaten kunt beïnvloeden.
Doelgroep
Je werkt als (online) marketeer, communicatiemedewerker, contentmanager of websitebeheerder. Je kent de basis die Google biedt, maar je wilt graag meer verdieping in Google Analytics, Google Ads en SEO.
Aanpak
In dit programma leer je alles uit Google halen. Zo ontdek je op welke zoekwoorden je klanten zoeken en kun je hier met je content op inspelen. Ook weet je welke kanalen ze gebruiken en zorg je ervoor dat de content over de kanalen op elkaar aansluit. Je kunt je doelgroep beschrijven, waardoor je hen makkelijker kunt targeten. Je leert inzichten te ontwikkelen die uiteindelijk resulteren in een hogere conversie.
Klassikaal of virtual classroom
Je kunt dit programma klassikaal volgen op een locatie naar keuze. Omdat je binnen een groep veel van elkaar leert, bieden we je een alternatieve locatie aan wanneer er voor jouw voorkeurslocatie onvoldoende aanmeldingen zijn. Onze leslocaties zijn gevestigd door heel Nederland. Geef je de voorkeur aan lessen op vaste tijden, met een docent én digitaal? Dan biedt virtual classroom je de uitkomst. Voor meer informatie over onze opleidingsvarianten, zie de pagina Opleidingsvarianten op onze website.