Menu

Customer Relationship Management (CRM)

Naadloze communicatie van oriëntatie tot loyaliteit - 3 dagen

Vakgebied

Opleidingsniveau

Training

Erkenning

NVAO geaccrediteerd

Meer informatie

Download brochure

Wil je dit met iemand delen?

Mail door
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

De klant van vandaag kan kiezen uit ontzettend veel producten en diensten van bijna evenveel aanbieders. Hoe zorg jij er dan voor dat de klant voor jou kiest en blijft kiezen? Het antwoord zit hem in de dienstverlening, in de relatie die je met een klant opbouwt. In deze training Customer Relationship Management (CRM) leer je daar optimaal gebruik van maken. Onder begeleiding van ervaren professionals uit de marketing- en communicatiewereld ontwikkel je strategieën om meerwaarde te bieden aan je klanten. Deze training wordt verzorgd door onze businesspartner SRM.

Je resultaat

  • Je weet hoe je klanttevredenheid kunt meten en beïnvloeden
  • Je kunt een CRM-strategie ontwikkelen die organisatiebreed geïmplementeerd kan worden
  • Je begrijpt hoe je data kunt inzetten om customer retentie te bevorderen
  • Je handelt binnen de kaders van de wet bij het opslaan en verwerken van klantgegevens
  • Na succesvolle afronding van deze training ontvang je het certificaat Customer Relationship Management (CRM)

Doelgroep

Je bent werkzaam op HBO-niveau in een functie als bijvoorbeeld inbound marketeer, salesprofessional, brandmanager of (online) marketeer. Je hebt al enige kennis en ervaring met customer relationship management door bijvoorbeeld het ontwikkelen of implementeren van een klantgerichte strategie. Door een korte training wil je meer uit CRM leren halen.

Deze training wordt verzorgd op C-niveau, het niveau voor de medior en senior professional die zich op tactisch en strategisch niveau wil doorontwikkelen.

Aanpak

De training biedt een combinatie van theorie en praktijk. Zo leer je hoe je onderzoekt wat klanten belangrijk vinden en dit implementeert in de organisatiestrategie. Ook ontdek je hoe je ICT en marketing automation kunt inzetten bij CRM. Wil je persoonlijke acties kunnen opzetten? Relevante mailings kunnen versturen? Of heb je nog andere ideeën om klanten je expertise te tonen en aan je te binden? In deze training ontdek je wat er mogelijk is en hoe je veranderingen in customer relationship management doorvoert binnen je organisatie.

Studieprogramma
Studieprogramma
Studieprogramma
Studieprogramma
Studieprogramma

Programma

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Customer Relationship Management (CRM)

(6 bijeenkomsten)

  • Customer lifecycle analyse en klanttevredenheid (NPS)
  • Analyse en CRM-uitdaging vaststellen
  • Vertalen van klantwaardeanalyse naar een CRM-strategie
  • Klantwaarde managementstrategie
  • Implementatie
  • Introductie in een succesvol customer relationship management
  • Strategie planmatig uitwerken naar maatregelen op het vlak van organisatie, cultuur, technologie/ICT
  • Customer centric strategie en planning
  • CRM en marketing automation
  • Customer databronnen en datamanagement
  • Verandermanagement en plateauplanning
  • Kritische succesfactoren
  • Juridische aspecten

    Certificaat

    Na afloop van deze training ontvang je het certificaat ‘Customer Relationship Management (CRM)'.

    Lesplanning
    Lesplanning
    Lesplanning
    Lesplanning
    Lesplanning
    Kostenspecificatie
    Kostenspecificatie
    Kostenspecificatie
    Kostenspecificatie
    Kostenspecificatie

    Kosten

    Lesgeld: € 2.025,-
    Studiemateriaal: € 86,50
    Reprorechten: € 15,-
    Locatie- en arrangementskosten: zie onderstaande toelichting.

    Locatie- en arrangementskosten

    NCOI Opleidingen regelt tijdens uw opleiding onbeperkt koffie, thee en water. In het dagarrangement is ook een uitgebreide lunch inbegrepen. De arrangementskosten bedragen € 25,-(excl. btw) per dag of € 5,50 (excl. btw) per avond. Als dat expliciet vermeld staat, brengen wij ook locatiekosten in rekening. De locatiekosten bedragen € 29,50 (excl. btw) per dag of € 10,- per avond (excl. btw).

    Reprorechten en hand-outs

    Voor alle opleidingen brengen wij de kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening. Dat is een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw). 

    Fiscaal voordeel

    Betaalt u de opleiding of training zelf dan kunt u maximaal € 15.000,- aan opleidingskosten aftrekken van uw inkomstenbelasting. Klik hier voor meer informatie.

    Btw

    Kiest u voor wettelijk erkend onderwijs, MBO-niveau 2, 3 of 4, Associate degree, HBO Bachelor of een volledige Master, dan bieden wij deze opleiding altijd vrijgesteld van btw aan. De overige opleidingen en trainingen zijn in beginsel belast met 21% btw. 

    Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaalt u uw opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%. 

    Studie-, trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 9% btw. 

    Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen. 

    Customer Relationship Management (CRM)

    Naadloze communicatie van oriëntatie tot loyaliteit - 3 dagen

    Vakgebied

    Opleidingsniveau

    Training

    Erkenning

    NVAO geaccrediteerd

    Meer informatie

    Download brochure

    Wil je dit met iemand delen?

    Mail door

    Heeft u vragen?

    Onze deskundige opleidingadviseurs zijn telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08.30 tot 17.00 en via WhatsApp op werkdagen tussen 10:00 en 16:00.
    Virtual classroom en e-learning NCOI

    Virtual classroom en e-learning

    Om verspreiding van het coronavirus tegen te gaan hebben veel onderwijsinstellingen tijdelijk de deuren van hun leslocaties gesloten. Ook bij NCOI Opleidingen heeft jouw gezondheid en die van onze medewerkers de allerhoogste prioriteit. Maar onze opleidingen gaan wel gewoon van start. Je kunt daarbij kiezen uit 2 varianten: de klassikale variant (tijdelijk via virtual classroom) of de e-learning variant met switchgarantie.

    Studiegids 2019-2020 NCOI

    Vraag de studiegids 2019-2020 aan

    Wilt u nog beter worden in uw werk? Doorgroeien naar een hogere functie? Of bent u toe aan een carrièreswitch? Als de grootste opleider van werkend Nederland bieden wij opleidingen op ieder niveau in vrijwel elke branche. Dankzij onze maximale flexibiliteit, praktijkgerichte opleidingen, topdocenten uit de praktijk en leslocaties door heel Nederland is er altijd wel een opleiding die bij u en uw situatie past. Vraag nu de gratis studiegids 2019-2020 aan.

    Contact NCOI

    Opleidingsadvies op maat?

    Onze deskundige opleidingsadviseurs zijn telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08.30 tot 17.00 en via WhatsApp op werkdagen tussen 10:00 en 16:00.