Menu

SRM Executive Master Brandmanagement C (zonder Live Businesscase)

Bereik de absolute top in marketingcommunicatie - 8 maanden

Vakgebied

Opleidingsniveau

Training

Erkenning

NVAO geaccrediteerd

Meer informatie

Download brochure

Wil je dit met iemand delen?

Mail door
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

Ben je werkzaam in een uitdagende marketing- of marketingcommunicatiefunctie en kom je regelmatig in aanraking met vraagstukken rondom merkmanagement en marketingcommunicatie? Zoek je vanuit verschillende invalshoeken (zowel theorie als praktijk) naar een fundamenteel en actueel inzicht in de rol van strategisch merk- en marketingcommunicatiemanagement? En wil je deze inzetten bij het bepalen van de marketing- en communicatiestrategie? Kies dan voor deze SRM Executive Master Brandmanagement C, dé marketingcommunicatie- en merkenopleiding. Met deze opleiding til je je kennis naar het hoogste niveau. Daarmee verkrijg jij een sterk onderscheidende positie op de arbeidsmarkt. Deze training wordt verzorgd door onze businesspartner SRM.

Je resultaat

Na afloop van deze Executive Master heb je inzicht in actuele ontwikkelingen op het gebied van marketingcommunicatie. Je vertaalt marketing-, branding- en communicatieconcepten en -modellen naar je eigen praktijk. Ook heb je inzicht in de rol van het merk in de marketing- en ondernemingsstrategie. Je hebt inzicht in het proces van het bouwen, exploiteren en onderhouden van merken, Daarmee kun je gestructureerd tot een oplossing van een merk- en/of marketingcommunicatievraagstuk komen. Bovendien ontvang je na succesvolle afronding van deze Executive Master het officiële diploma SRM Executive Master Brandmanagement C.

Doelgroep

Je kent het werkterrein goed en wilt uitgroeien tot een expert op merk- en marketingcommunicatiegebied. Je komt in je praktijk regelmatig in aanraking met vraagstukken rond merkmanagement en wilt je kennis verder uitbreiden op strategisch niveau. Dat maakt juist dit programma van SRM zo geschikt voor jou.

Deze opleiding vormt een vervolg op de opleiding SRM Marketingcommunicatie B. Heb je deze opleiding niet gevolgd en wil je toch de opleiding SRM Executive Master Brandmanagement C (zonder Live Businesscase) volgen? Dan raden we je aan om eerst de Voorbereiding Brandmanagement C te volgen.

Aanpak

In dit programma benader je marketingcommunicatie vanuit het hoogste niveau. Je verdiept je in de belangrijkste trends, ontwikkelingen en invloed hiervan op merken en marketingcommunicatie. Je leert hoe je organisatie zich kan onderscheiden van concurrenten en ontwikkelt vaardigheden om dit te verwerken in een heldere branding strategie. Hierbij verdiep je je in de elementen die een rol spelen bij het bepalen van de merkidentiteit en positionering zoals merkessentie, merkbelofte, bewijsvoering en merkpersoonlijkheid. Met de kennis en vaardigheden die je opdoet, kun je een krachtige en effectieve marketingstrategie formuleren die volledig aansluit op de organisatiestrategie.

Studieprogramma
Studieprogramma
Studieprogramma
Studieprogramma
Studieprogramma

Examen en diploma

Je rondt dit programma af met een integrale eindopdracht, waarmee je aantoont dat je het geleerde kunt toepassen binnen je werkomgeving. Bij succesvolle afronding ontvang je het zeer gewaardeerde diploma 'SRM Executive Master Brandmanagement C'.

Op het moment dat je verder wilt studeren in een Masteropleiding van NCOI University of Business Studies en je toelaatbaar bent tot deze opleiding, kun je dit programma mogelijk inbrengen als vrijstelling.

Programma

Je houdt je bezig met voor brandmanagement relevante onderwerpen. Zo verdiep je je onder meer in de positionering en vergelijk je je organisatie op deelaspecten met die van de concurrenten. Je weet wat er binnen de organisatie speelt en in de omgeving ervan en gebruikt deze kennis om je organisatie stevig in de markt te zetten.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Masterclass Strategisch Marketingplan

(3 dagen)

  • Strategisch kader
  • Visie, missie en strategie
  • Organisatiestrategie en marketing
  • Branding en positionering
  • Strategische marketing
  • Markt- en concurrentieanalyse
  • Beoordelen van strategische opties
  • Key marketingmodellen in vogelvlucht
  • Draagvlak voor de marketingstrategie
  • Spot on zicht op strategische ontwikkelingen en issues
  • Van strategie naar marketingplanning
  • Stappenplan voor effectief strategisch marketingplan
  • Vertalen van marketingstrategie naar marketingmiddelen en budget
  • Van strategisch marketingplan naar marketingjaarplan en marketingpraktijk
  • Het effectieve marketingplan in de praktijk

Masterclass Branding en Positionering

(2 dagen)

  • Strategisch kader
  • Bepalende invloedsfactoren
  • Organisatiestrategie en marketingstrategie
  • Strategisch denkvermogen, merken en positionering
  • Beleidsbeslissingen en merkwaarde
  • Merkidentiteit
  • Productmerken, submerken en corporate merken
  • Identiteitsmodellen vertalen naar eigen praktijk
  • Van positioneringsstrategie naar branding en vice versa
  • Managen van een merkenportfolio
  • Implementatie van de communicatiestrategie

Masterclass Organisational Branding

(2 dagen)

  • De organisatie als merk
  • Cultuuraspecten en identiteit
  • Identiteit en imago
  • Interne en externe alignment
  • Het merk als verbinder
  • Merkregie
  • Interne communicatie
  • Employer branding
  • Organisational branding bij fusie en overname
  • Veranderingsmanagement en communicatie
  • Organisational branding en businessplanning

Masterclass Online Branding

(2 dagen)

  • Customer journey en customer experience
  • Bouwstenen van succesvolle branding
  • Online branding strategie
  • Thought leadership en content
  • Meten impact van online branding op relevante KPI's
  • Onderscheidend vermogen
  • Effectieve associaties in het online tijdperk
  • Branding als dialoog
  • Branding als middel: koppeling met de rest van de funnel
  • Randvoorwaarden online branding

Big Data Analyse en Visualisatie

(2 dagen)

  • Big-datastrategie
  • Vertaling naar (digital) marketingcampagnes
  • Voorbeeldcases uit de praktijk
  • Trends en ontwikkelingen
  • Data, big data en de rol binnen marketing
  • Privacy en dataverzameling en -gebruik
  • Gestructureerde en ongestructureerde data
  • Databronnen: webdata en social data
  • Van data naar inzichten
  • Data-analyse
  • Informatie interpreteren
  • Van informatie naar inzicht naar actie
  • Verschillende datavisualisatievormen
  • Effectief presenteren van gegevens
  • Het creëren van betere stuurinformatie
  • De werking van onze visuele waarneming
  • Tips voor krachtige management dashboards

Integrale eindopdracht

(2 bijeenkomsten van 3 uur)
Je rondt dit programma af met een eindopdracht.

Lesplanning
Lesplanning
Lesplanning
Lesplanning
Lesplanning

Opleidingsvarianten

  • Duur van de opleiding: 8 maanden
  • Varianten: Dag
  • Dag: 11 dagen van 09.30 uur tot 16.30 uur en 2 bijeenkomsten van 3 uur
  • E-learning: Afstandsstudie met contact en begeleiding op afstand
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie

Kosten

Lesgeld: € 4.090,-
Studiemateriaal: € 293,75
Eindopdracht: € 210,-
Reprorechten: € 15,-
Locatie- en arrangementskosten: zie onderstaande toelichting.

Wil jij een kostenoverzicht in jouw mailbox ontvangen?
Kostenoverzicht aanvragen

Locatie- en arrangementskosten

NCOI Opleidingen regelt tijdens uw opleiding onbeperkt koffie, thee en water. In het dagarrangement is ook een uitgebreide lunch inbegrepen. De arrangementskosten bedragen € 25,-(excl. btw) per dag of € 5,50 (excl. btw) per avond. Als dat expliciet vermeld staat, brengen wij ook locatiekosten in rekening. De locatiekosten bedragen € 29,50 (excl. btw) per dag of € 10,- per avond (excl. btw).

Reprorechten en hand-outs

Voor alle opleidingen brengen wij de kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening. Dat is een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw). 

Fiscaal voordeel

Betaalt u de opleiding of training zelf dan kunt u maximaal € 15.000,- aan opleidingskosten aftrekken van uw inkomstenbelasting. Klik hier voor meer informatie.

Btw

Kiest u voor wettelijk erkend onderwijs, MBO-niveau 2, 3 of 4, Associate degree, HBO Bachelor of een volledige Master, dan bieden wij deze opleiding altijd vrijgesteld van btw aan. De overige opleidingen en trainingen zijn in beginsel belast met 21% btw. 

Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaalt u uw opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%. 

Studie-, trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 9% btw. 

Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen. 

SRM Executive Master Brandmanagement C (zonder Live Businesscase)

Bereik de absolute top in marketingcommunicatie - 8 maanden

Vakgebied

Opleidingsniveau

Training

Erkenning

NVAO geaccrediteerd

Meer informatie

Download brochure

Wil je dit met iemand delen?

Mail door

Heeft u vragen?

Onze deskundige opleidingadviseurs zijn telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08.30 tot 17.00 en via WhatsApp op werkdagen tussen 10:00 en 16:00.
Voorlichtingsbijeenkomst NCOI

Voorlichtingsbijeenkomsten

Tijdens de voorlichtingsbijeenkomsten ontdekt u hoe het is om een opleiding te volgen bij NCOI. Bijvoorbeeld door de algemene presentatie bij te wonen. Of door een introductieles te volgen van een van onze docenten. Hierdoor krijgt u een goede indruk van de aanpak en opzet van een les. U kunt ook een persoonlijk adviesgesprek voeren met een van onze opleidingsadviseurs. De voorlichtingsbijeenkomsten worden georganiseerd in Amsterdam, Eindhoven, Rotterdam en Utrecht.

Studiegids NCOI

Vraag de studiegids aan

Wilt u nog beter worden in uw werk? Doorgroeien naar een hogere functie? Of bent u toe aan een carrièreswitch? Als de grootste opleider van werkend Nederland bieden wij opleidingen op ieder niveau in vrijwel elke branche. Dankzij onze maximale flexibiliteit, praktijkgerichte opleidingen, topdocenten uit de praktijk en leslocaties door heel Nederland is er altijd wel een opleiding die bij u en uw situatie past. Vraag nu de gratis studiegids aan.

Contact NCOI

Opleidingsadvies op maat?

Onze deskundige opleidingsadviseurs zijn telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08.30 tot 17.00 en via WhatsApp op werkdagen tussen 10:00 en 16:00.