Drukkerij Wilco stapt met haar klanten op een rijdende trein, van idee tot tastbaar boek, tijdschrift of brochure. Drukwerk en afwerking moeten de inhoud en vorm tot leven brengen op een manier die de klant vanaf het begin voor ogen staat. Zodra tekst en ontwerp aan hen voorgelegd worden, maken ze samen die laatste reis naar de eindbestemming. Het boek, tijdschrift of brochure krijgt een tastbare vorm.
‘Het is belangrijk dat onze klanten vriendelijk te woord worden gestaan en dat vragen en eventuele problemen adequaat worden opgelost. Om onze medewerkers bewust te laten zijn van hun rol in het gehele proces laten we ongeveer één keer in de twee jaar een training verzorgen’. Aldus Ad Kuiken, Hoofd bedrijfsbureau bij Drukkerij Wilco. ‘Het is belangrijk om iedereen middels een training weer bewust te laten worden van de werkzaamheden die ze verrichten. Bovendien leren ze tijdens een training altijd weer handige tips die ze in de praktijk kunnen brengen’. In overleg met een docent van NCOI Techniek is er een trainingsprogramma van een dag opgesteld. We hebben samen gekeken naar veel voorkomende vraagstukken. Bij praktische trainingen op het gebied van leidinggeven of communicatie maakt NCOI Techniek gebruik van een acteur tijdens de training. ‘De oefeningen met de acteur waren voor ons heel prettig. Het geeft de medewerkers het gevoel dat ze daadwerkelijk met een klant aan de telefoon zitten. Bovendien weet de acteur bepaalde situaties uit te vergroten waardoor de medewerker ziet wat er kan gebeuren wanneer hij voor een bepaalde aanpak kiest'.
Bovendien werkt een training ook goed voor het groepsgevoel. De aanpak van NCOI Techniek is zeer praktijk gericht zodat onze medewerkers hier in hun dagelijkse werk direct mee aan de slag kunnen. Medewerkers van drukkerij Wilco volgden de volgende maatwerk opleidingen:
Wilt u meer informatie over deze opleidingen kunt u contact opnemen met Patrick Hagenstein op telefoonnummer 0786253825 of stuur een email.