CEDEO-erkenning Reed Business Opleidingen verlengd

Nederland kent zo’n 8.500 commerciële opleidingsinstituten die zowel maatwerk als open opleidingen aanbieden. Om zicht te bieden op de instituten die aantoonbaar naar tevredenheid van de inkopende bedrijven cursussen, trainingen en opleidingen verzorgen, voert CEDEO regelmatig klanttevredenheidsonderzoeken uit. Dankzij de hoge waarderingspercentages mag Reed Business Opleidingen al enige tijd het CEDEO-keurmerk voeren. En dat mogen we blijven voeren, want onze CEDEO-erkenning is onlangs verlengd tot 2016. 

Daar zijn we trots op!

Directeur Sven Tump: “Wij zijn geweldig blij met het resultaat van dit recente onderzoek, omdat daaruit blijkt dat meer dan 90% van onze zakelijke klanten zeer tevreden is over onze totale dienstverlening. Dat is voor een opleider die zich richt op volwasseneneducatie in de techniek, met als vertrek- en eindpunt de beroepspraktijk, enorm belangrijk.” 

Nóg beter in maatwerk

Met onze maatwerkopleidingen deden we het al bijzonder goed (90,1), maar nu doen we het nóg beter (95,3). Dat mooie ‘cijfer’ hebben we volgens onze zakelijke klanten vooral te danken aan de praktijkgerichtheid van de cursussen en de kwaliteit van de docenten. Een greep uit het recente klanttevredenheidsonderzoek: “De opleidingen sluiten voor honderd procent aan bij de dagelijkse werkzaamheden. De docent is prima in staat de vertaalslag te maken naar onze specifieke omgeving, omdat hij die goed kent. Daardoor wordt het net even wat interessanter voor de deelnemers.” Verder zijn de inkopers zeer te spreken over de samenwerking met RBO: “Alles wordt goed geregeld, op een prettige en informele manier.” 

Open aanbod: praktijkgericht en laagdrempelig

Met een gemiddelde score van 90,1 is de klanttevredenheid over ons open aanbod eveneens hoog. Ook hier is veel enthousiasme over de praktijkgerichtheid van de opleidingsinhoud, die bovendien ook nog eens “goed te behappen” is. Vrijwel alle respondenten zijn daarnaast blij met hoe alles organisatorisch reilt en zeilt: “Ik hoef nooit ergens achteraan te bellen. Wat dat betreft merk je dat het een grote, goedlopende organisatie is.” Verder waarderen klanten onder meer de breedheid van ons aanbod én dat ze bij ons in de avonduren kunnen trainen. Vooral dat laatste vinden veel mensen “heel essentieel.”